Forum

Tillbaka till forumet

Rubrik: Stugun 20-22 maj         

Svara i den här tråden
Postat av: Meddelande:
Nanna
2016-05-13 08:23
Helgen 20-22 maj kommer det vara ett gäng på 16 elever från Jämtlands Gymnasium i Stugun och klättra. De ville att jag skulle informera om detta då de tydligen inte alltid fått så trevligt bemötande. Så för er som tycker det är jobbigt med folk, kanske kan klättra på några andra väggar än den se klättrar på. Själv tycker jag det är superkul att skolorna visar eleverna klättring.

212.85.79.186
Jocke
2016-05-15 10:51
Hej!
Håller helt med, det är kul att skolan anstränger sig och får till mer än innebandy och fotboll!
Jag tror att jag förstår problemet som uppstår ibland när många nybörjare uppehåller sig vid en klätterklippa. Det blir ofta så att ledare har satt upp topprep på de populära lederna. Tyvärr styrs ju trafiken på leder på en klippa till ett fåtal bekväma och populära leder. När det hänger ett topprep på den leden hela dagen så blir några klättrare sura.
Som så ofta kokar problemet ner till kommunikation. Om man lyckas identifiera ledaren för gruppen är det ju bara att påpeka att man gärna vill klättra just den leden. Då är det bara att låna topprepet eller dra det åt sidan så man kan leda.
/ Jocke

92.32.59.146

Svara i den här tråden